Ekspresywność tej fotografii wizualizuje się w dynamicznej kompozycji, efemeryczności uchwyconego momentu i kontraście pomiędzy naturalnością nagości a materią świata. Autorka sytuuje kobiecą nagość w różnych kontekstach znaczeniowych, zabarwiając ją raz krzykiem wytańczonej pasji, raz subtelną wrażliwością spokoju, to znów pełnym lęku skuleniem bezradności, akcentując tym samym wielopłaszczyznowość i migotliwość znaczenia kobiecości, które z jednej strony wydaje się w tych pracach emanować niezachwianą pewnością samostanowienia. Podkreślona w ten sposób subtelność

i delikatność ciała przypomina o jego przemijalności i kruchości, kierując tym samym myśl odbiorcy ku sferze ducha, który zdaje się emanować zza  fasady doskonałej, ale efemerycznej materii.

 

Fascynacja ciałem i tańcem splatają się ze sobą w dążności do ukazywania kobiecego ciała w ujęciach, w których zdaje się ono przekraczać własne możliwości, niwelować prawa fizyki, odrywać się od własnej materii.

 

Niesione jakby wiatrem baletnice, wygięte w skomplikowanych pozach gimnastyczki, detaliczność naprężonych łydek, rozciągniętych w doskonałość strun ramion i napiętych w puentach stóp wypełniają przestrzeń kobiecości pasją, delikatnością i tajemnicą, które dodatkowo podkreśla stonowana kolorystyka zamknięta w odcieniach bieli, czerni

i szarości.

 

Uruchomione ekspresją tańca ciało zdaje się wymykać prawom materii, a poddawać się prawom emocji, których subtelne tony podkreśla doskonale stosowany przez autorkę modelunek światłocieniowy.  

 

 

                                                                                           

 

 

 

                                                                          

 Patrycja Łyżbicka

 

 


FOTOGRAFIE Z CYKLU WORLD IN POINT SHOES I  2018

<< Wróć do strony głównej

04 kwietnia 2018
Muzeum Historyczne w Bielsku Białej "Hanyski" Beata Znamirowska- Soczawa i Veroniq Zafon, Katarzyna Miller, Zbigniew Lew- Starowicz, Wojciech Eichelberger

 

© copyright by Veroniq Zafon

Created with WebWave CMS